Si mAnies kagak punye Malu

Logikanye Udin anak  kelas satu SD
Jakarta (WartaBetawi) - Elu tau kagak bangse kucing, nyang sipatnye ame prilakunye jelek banget.

Bangse kucing nih, kagak punye malu. Kagak percaye, nah elu cari aje literasinye, pasti elu tau dah kejelekan kucing.

Mangkanye kalo elu kenal ame orang-orang nyang punye sipat kaye kucing, dahlah, jangan elu temenin, apelagi jadi pemimpin di kelompok elu. Pasti elu cumang dikelecein aje.

Ngelantur dikit nih, abis lagi pengen nulis tentang kucing, tiba-tiba bangku aye keseret banjir.

Mangkanye aye tanyain ame anak tetangge, nyang kebeneran melipin lewat disamping  bale rume aye.

Tong kalu menurut elu, gimane yak, ngatasin banjir nyang kagak pernah kejadian sebelumnye di kampung kita enih.

Dasar anak pitik, die bilang : "Cing kagak suseh, tinggal encing sabarin aje, tunggu ampe Kemarau"

"Keren kagak Cing, omongan Udin, percis kaya mantan Rektor Universitas Paranormal di Jakarte Selatan khan ye...."

Iye Tong elu keren banget, tapi inget, kite enih bangse Betawi, kagak ade turunan nipunye, kaya bangse itu mantan Rektor, jadi elu kudu jadi Rektor nyang bener-bener pinter, ame jujur paling penting, nyang diajarin ame nenek moyang elu, alias orang Betawi asli.

Nah kalo elu jujur, misalnye kepemimpjan elu ternyate kagak beres, kalo dibandingin ame nyang sebelumnye, mendingan elu mundur aje, sipat kesatria moyang kite-kite.Bukannye kaya sipat kucing, nyang mau benernye sendiri.

"Emangnye si mantan Rektor kagak punye malu kaya kucing ya Cing?"

Ya kalo die punye malu, khan udeh ngundurin diri dari kapan tau....

Gue bangge jadi orang Betawi yang punye budi pekerti luhur.... (DN)

Foto : Istimewa
.

Festival Betawi Kampoeng Melayu - Lomba Ngomel & Ngedumel Khas Betawi

Betawi (WartaBetawi) - Ude lame nih, kite kagak kongkow-kongkow. Nah ini die, kebetulan ade acare nyang paten

Pade dateng dah ye ke Festival Betawi Kampoeng Melayu - Lomba Ngomel & Ngedumel Khas Betawi

Jangan lupe tanggalnye

Pendaftaran gratis nih, buat nyang pengen tampil, lombanye juge macem-macem:
  • Lomba Ngomel & Ngedumel Khas Betawi
  • Festival Rantangan
  • Festival Silat Betawi

Ade juge nih Hiburan Band Betawi nye, keren dah pokoknye




22 MEI 2019 Buat Warge Jakarte

Jakarte (WartaBetawi) - Gue cumang pengen ingetin lo pade, cari inpo nyang bener, jangan kemakan hoax, jangan ikut-ikutan brutal.

Elo inget kagak, waktu pilkada gubernur, pade sok-sokan belain agame, padalah agame kagak boleh dibawa ke ranah politik. Eh hasilnya sekarang banjir lebih parah, trus gimane?

Mangkanye, kite ini hidup di negare nyang ragamnye banyak banget ato Bhineka Tunggal Ika, dan kite bukan Negare Islam. Kite nih Negara nyang berdasarkan Pancasila dan UUD'45, udeh dah jangan sok-sokan masukin paham laen.

Leluhur kite udah wanti-wanti, kite harus rukun, kalau mau gemah ripah loh jinawi.

Kite sebagai warge nyang hidup di negare hukum, kudunye semue nyang dikedepanin dengan bahase hukum, bukannye mau gruduk-grudukan.

Kalo ente hidup 30 tahun di mase Soeharto, emangnye 98 dah kudu digruduk, karene jaman ntuh, kagak ada hukum nyang independen.

Nah kalau sekarang, besannye presiden aje ditangkep, gare-gare masale di BI. Artinye setelah 98, pare pemimpin dah sadar, harus mulai jalanin Hukum nyang Independen kaya sekarang nih.

Pesen gue, nanti tanggal 22 Mei 2019, kite dengerin dan ikutin pengumumannye KPU, karene cumang die lembage nyang syah ngurusin Pemilu di Indonesia.  (dari redaksi

Foto  : Istimewa

Sandi ame OKE OCE

Gimane kalo ngurusin Negare????
Jakarte (WartaBetawi) - Nah kalo orang-orang pade ributin Pilpres, ane sih pengen liatnye dari Cawapres nye aje. Soalnye mereka pan satu kesatuan. Jadi, due-duenye harus cakep dah kebisaannye.

Menurut ente, OKE OCE, janji ame kenyataanye same kagak, cari nyang bener tuh inponye, biar kagak kemakan hoax.

Dari janji ame kenytaannye, ente tau dah musti pilih nyang mane....

Foto : Istimewa

Apa itu Lebaran Betawi ?

Lebaran Betawi merupakan acara tahunan sebagai ajang silaturahmi antara warga Jakarta setelah Lebaran Idul Fitri, dimana 5 wilayah administrasi di Jakarta memamerkan kekhasan setiap daerahnya, mulai dari makanan hingga pakaian yang dikenakan. Tradisi Acara ini dimulai sejak tahun 2008, dan berlangsung hingga saat ini.

Acara Tahunan
Lebaran Betawi ke I tahun 2008 di Lapangan Banteng, Jakarta Pusat
Lebaran Betawi ke II tahun 2009 di Bumi Perkemahan Ragunan, Jakarta Selatan
Lebaran Betawi ke III tahun 2010 di Sentra Primer Puri Indah Jakarta Barat
Lebaran Betawi ke IV tahun 2011 di lapangan BPLIP Penggilingan, Cakung, Jakarta Timur
Lebaran Betawi ke V tahun 2012 di Jalan Perintis Kemerdekaan RT 005/004 Kelapa Gading Jakarta Utara
Lebaran Betawi ke VI tahun 2013 di lapangan Monas, Jakarta Pusat


Sumber : Pribadi
Foto  :  Pribadi

Reoni Alumni SMPN 57 Jakarta Angkatan-82 pake gaye Betawi

Gawil, ketua panitia Reoni smpn 57 jaksel
Jakarta, (WartaBetawi) - Nah eni nih emang top banget dah, ada Reonian nyang punye konsep pake Budaye Betawi

Ibukote kite, Jakarte, punye sejare nyang panjang. Dimane taon enih, 2018, Jakarte bakal genep berumur 491 tahun, tepatnye tanggal 22 Juni. 

Sebuah perjalanan nyang panjang banget ampe saat enih. Banyak peristiwe sosial, budaye, politik, nyang bersejare lainnye, kejadian di di kota nyang punye luas wilayah 661,52 km2 nih.

Kote Jakarte penduduknye ampe 10,37 juta jiwe (2017), kagak kalah hebat kalo dibandingin ame kote-kote lain di negeri sendiri, juge di luar negeri. 

Budaye lokalnye hasil dari  campuran beragam etnis, seperti tarian, busane, juge kulinernye, punye khas tersendiri. Mereka nyang bermukim di ibukota, apalagi di kampung-kampung asli Betawi, pasti dah kenal makanan kaye kerak telor, kue odading, kue rangi, dan lainnye, serte ondel-ondel, tari topeng, busane encim, lagu ‘kicir-kicir’, rumah tradisional ‘Rumah Bapang’, dengan senjatenye Golok. Paling kagak, ntulah beberape contoh menonjol nyang jadi bagean dari Budaye Betawi.

Apaan tuh "Bek 2 Skul"?
Sadar kagak sih, kalo asal sekolah menengah pertama kite-kite berade di jantung ibukota, nyang budaye lokalnye sohor banget, nyang dibilang "Budaye Betawi". Emang sih kalo lo liat secare demografi, make keliatan dah tuh kalo jumlah etnis Jawe (35,16%), jauh lebih banyak dari Betawi sendiri nyang cumang 27,65%, abis ntuh etnis Sunda (15,27%), Tionghoa (5,53%), Batak (3,61%), Minang (3,18%), Melayu (1,62%), dan Bugis, Aceh, Madura, dan lain-lain. Walau begitu, kagak berlebihan pabila kite dari Panitia Reoni Alumni SMPN 57 Jakarta Angkatan 1982, nyelenggarain acare "Bek 2 Skul" dengan mengangkat Budaye Betawi.

Tema dari acare enih berasal dari frasa Bahasa Inggris nyang dilafalin ke dalam Bahasa Indonesia, ato back to school jadi “Bek 2 Skul”. Arti harfieh dari frasa ntuh adalah "kembali ke sekolah", nyang ngandung makne ajakan kepade pare alumni untuk "balik" ke sekolah. Bukan dalam arti nyang sebenarnye, itu cumang ajakan bakal pare alumni untuk mengadakan kegiatan reuni di almamater tercinte. Kalo selame enih, pare alumni banyak nyang bikin kegiatan pertemuan di luar sekolah, kaya di rumah makan, rumah pribadi salah satu alumni, gedung pertemuan atau vila di Puncak, Bogor.

Gune nyesuain dengan konsep acare enih, kite-kite juge nyebut istilah acara enih dengan ngikutin logat Betawi, yakni REONI bukan Reuni. Makanye lengkap dah konsepnye, dan juge tajuk acara enih nyang ngusung Budaye Betawi.

Program Kegiatan
Acare reoni nyang dikomandanin ame Suhendra Sayuti Kartawijaya nyang akrab disapa Gawil, bakal diadain pade hari Minggu 11 Maret 2018, bertempat di halaman sekolah SMPN 57 Jakarta. Rangkaian acare diawalin ame jalan kaki santai barengan, ngambil rute napak tilas nyusurin jalan-jalan penuh kenangan, nyang hulu sering dilewatin  ame alumni pade mase sekolah. Abis entuh, balik ke sekolah bakal nikmatin suasane dekorasi gaye Betawi. Kagak lupe, bakal nikmatin juge menu penganan asli Betawi, sambil nonton tari tradisional Betawi, dendang lagu Betawi, dan pake busane encing ame encang Betawi. Gawil lulusan tahun1982, die kebetulan juge anak Betawi asli. Die juge udeh siap ame pakaian khas Betawi-nye.

Kegiatan reoni enih merupakan kolaborasi kerje bareng pare alumni nyang jadi panitie dan pihak sekolah. Selain nyediain tempat, pihak sekolah juge ngasih dukungan berupe persembahan Tari Topeng dari siswa-siswi aktif di SMPN 57 Jakarta. Kaya gini nih, wujud nyate dari kolaborasi nyang sinergis.

Selain ntuh, juge ade display foto jadul semase sekolah dan stand poto bernuansa Betawi... Pare alumni bise leluase berpoto bareng dengan peke busane Betawi. Berkaitan dengan poto enih, para alumni harus membayar untuk setiap potonye. Uang nyang kekumpul ntuh, bakal disumbangin untuk pembangunan mushole di sekolah kite.

Adapun reoni kali enih adalah dalam rangka mensyukuri usia kelulusan 36 tahun. Sebuah usie nyang kagak mude lagi. Udeh banyak alumni nyang lulus dari almamater sampe saat enih. Dan banyak pule dari mereka nyang nerusin ke jenjang pendidikan tinggi, beraneka profesi dan kegiatan pade saat enih. Bahkan, tentunye, mereka udeh punye keturunan dua generasi, alias punye anak ame cucu. Begitu juge kagak kebilang, mereka nyang udeh pulang ke haribaan.

Tujuan dari reoni enih, selain temu kangen, adalah juge bakal ngerawat silaturahmi, dan pade saling memanfaatin peluang positif nyang mungkin terjadi pada saat pertemuan, serta beramal memberikan donasi bakal pembangunan mushola almamater. Diarapin kegiatan enih bise menjaring sejumlah alumni nyang tersebar di seantaro pelosok negeri, bahkan di luar negeri. Dan boleh “dikate”, enih adalah pertemuan langka Alumni ‘Gocap Seven’ sebutan lain dari SMPN 57, yang mengangkat tema Budaye Betawi. (RP) | Foto : Koleksi Pribadi

Bu RW diajak adu Jotos ame Ormas Pemenangan Gubernur Anies

Jakarte, (WartaBetawi) - Ibu RW ngirim "surat terbuka" buat Gubernur DKI Jakarta Anies Baswedan, kaitannye ame dampak penutupan jalan dan trotoar di Tanah Abang, Jakarta.

Dilansir WartaBetawi dari akun Twitter @Syarman59 nyang diunggah hari Minggu (28/1/2018), same ibu RW, myang juge nyebut kalo penutupan jalan dan trotoar di Tanah Abang ngelanggar UU, yang akibatnye ngerusak lingkungannye.

Ibu RW ntuh bilang, ade segerombolan Ormas  nyang mao buka "Pasar Malam Liar" di wilayahnye. Rombongan ormas entuh juge keliatannye bawe beberape pedagang.

Ibu RW langung aje nolak, dan ngelaporin ke kelurahan, kepolisian, ame PLN, lantaran orang-orang dari ormas ntuh diduge ngambil listrik tanpe izin dari tiang jalan.

Dalam dialognye, koordinator lapangan (Korlap) ormas ntuh nyebut-nyebut nama Anies Baswedan.

Ketika ditanya, ormas ntuh juge ngaku udeh ngantongin izin dari Anies Baswedan, juge sebage tim pemenangan Gubernur Anies.

Nah baca ndiri dah suratnye :
"Morning Pak Anies!
Pak, akhirnya dampak Pelanggaran UU atas penutupan Jalan di Tanah Abang untuk 400 PKL, berakibat ke lingkungan saya.
Saya yakin di tempat lain tinggal menunggu giliran dan jika itu terjadi di seluruh wilayah Jakarta, betapa keosnya.
Kemarin siang sebagai Ketua RW saya dihadapkan “head-to-head” dengan segerombolan orang yang mengaku dari Ormas **R yang mendadak datang ke taman/jalur hijau di wilayah saya, membawa sederetan pedagang dan akan membuka kegiatan Pasar Malam liar.
Saya ditelpon beberapa warga yang melihat beberapa orang membawa tangga dan dengan pede-nya mencoba nyantol listrik (baca: Nyolong Listrik) dari tiang listrik jalan.
Beberapa pedagang menunjukkan selebaran yang mereka terima yang isinya undangan untuk berjualan di taman/jalur hijau; Tertulis: DIBUKA KEMBALI PASAR MALAM, HARI SABTU (MALAM MINGGU), BUKA JAM 16.00 – 22.00.
Ya betul pak, kata “DIBUKA KEMBALI” memang artinya Pasar Malam liar itu pernah ada beberapa tahun lalu di jalur hijau itu tiap Sabtu malam dan dengan susah payah kami bubarkan lewat proses yang amat lama dan berbelit-belit karena sudah sangat mengganggu kenyamanan, ketertiban dan keamanan warga.
Saya bergegas berkoordinasi dengan Kelurahan, kepolisian, PLN dan dengan tegas menyatakan MENOLAK pasar malam di jalur hijau di wilayah saya.
Sebelum seluruh pihak terkait tiba di TKP saya sempat bertemu dengan Korlap kegiatan itu dengan topi ormasnya di Pos RW saya.
Menarik sekali pak Anies, karena dalam percakapan si Korlap berani menyebut nama bapak.
Saya: “Bapak dari mana?”
Korlap: “Saya korlap **R bu, saya penyelenggara Pasar malam di Taman depan SD, untuk pedagang kecil, bu”, katanya.
Saya: “Penyelenggara? Bikin kegiatan itu kan harus punya ijin pak, bukan main datang dan bawa pedagang lalu nyantol listrik sesukanya dari tiang listrik jalan. Kok saya tidak tahu ada kegiatan di wilayah saya??”
Korlap: “kami sudah dapat ijin dari Pak Anies, dari **R pusat, dari Satpol PP Pusat, dari bla bla bla bla-bla bla”, kata si Korlap. (Saya dengarkan saja dia ngoceh ujung bibirnya putih-putih berbusah).
Saya: “Mana ijinnya pak, boleh saya lihat?”.
Korlap: “Nanti pasti ada ijinnya. Karna saya sudah bicara dengan 5 KORWIL **R yang ikut dalam Team pemenangan Gubernur Anies”
Saya: “Enggak ada hubungannya itu pak, Bapak harus dapat ijin dulu dari berbagai pihak. Warga saya keberatan ada kegiatan Pasar malam di Taman”
Korlap: “Warga yang mana bu?”
Saya: “Ya warga saya pak, mosok warga Roxi?”
Korlap: “Ya Nanti kita lihat saja bu, kita adu kuat-kuatan”
Saya: “Lho kenapa kok adu kuat-kuatan?. Memangnya tinju?. Kita pakai aturan yang berlaku saja pak”.
Singkat kata seluruh pihak dari berbagai instansi 3 Pilar kemarin akhirnya berkumpul di TKP; Kelurahan, Kecamatan, POLISI, Binmas, Babinsa, Danril, Satpol PP, Tokoh masyarakat dsb, berdialog dengan Korlap dan orang-orangnya serta para pedagang dan BATAL lah kegiatan pasar malam liar itu.
Good Job! Sebelumnya beberapa orang menelpon saya untuk mengijinkan pasar malam itu sekali saja, tapi saya tetap mengatakan TIDAK.
Pak Anies, Saya yakin ini ada hubungannya dengan kebijakan bapak menutup jalan di Tanah Abang yang melanggar berbagai undang-undang khususnya UU Lalu Lintas Nomor 22 Tahun 2009, sehingga menimbulkan keberanian pada kelompok-kelompok tertentu untuk copycat pelanggaran itu.
Mengatur wilayah sekecil RW pun tidak mudah, pak. Tanpa penegakkan hukum yang benar (tegas), setiap kelurahan di wilayah Jakarta yang merupakan perwakilan Pemerintah paling rendah, pasti akan pontang-panting mengatur wilayahnya.
Harusnya pak, hukum berlaku untuk semua orang; So, JUSTICE FOR ALL.
Salam
#BuRWPeduli."





Foto : Istimewa